OLAVS FOTOBLOGG

Jeg har først og fremst laget denne bloggen for å vise frem bilder jeg har tatt. Det er kanskje en av mine beste hobbyer.

De som måtte besøke bloggen min og titter på bildene, vil jeg gjerne legger igjen en kommentar.

Dobbelklikk på bildene for å få de opp i full størrelse.

Jeg gjør oppmerksom på at bildene som er lagt ut er min eiendom og kan ikke kopieres eller lastes ned uten mitt samtykke. Er du interessert i et eller flere bilder, ta kontakt. Da kan du kjøpe bruksrett.







fredag 19. april 2013

Byvandring i Trondheim, del 6. En visitt i Hornemansgården.

 Hornemansgården har jeg vist tidligere på mine bilder. Den ligger i Kongens gt. 7 og er et av Trondheims store 1700-talls trehus som fyller et helt kvartal. Her har jeg tatt en tur inn, for det er nå overtatt av Trondheim Kommune og er de "Eldres Hus". Her får du kjøpt middag og kaffe  med kaker til en rimelig penge.
 Her ved dette lille bordet passet det godt for meg med en kopp kaffe og et wienerbrød..

 Mange nydelige rom her.
 Her er det trapp til andre etasje.her gikk ikke jeg opp.
 Mange flotte rom med fine gamle møbler.




 Var det ikke en skikkelig fin ovn dette da?
Linker for de som vil vite mer om Hornemansgården.
http://no.wikipedia.org/wiki/Hornemansg%C3%A5rden
http://www.hornemansgarden.no/index.php?p=34-34-32
 Trenger kanskje litt vedlikehold disse veggene. Men de Norske kommuner har for lite penger og det går ut over både kulturminner, skoler og sykehus. Og for ikke å snakke om alle veiene  som forfaller.

I går forsvant snøen fra plena vår, men det har vært sludd i lufta i dag.
Men håper på bedre vær snart nå. Det vil gjøre godt for både kropp og sjel.
Ha en fin helg.
PS, når snør det som bare det her!

2 kommentarer:

Anita sa...

så koseligt!

Likte godt den gamle ovnen og den fine hvite spisestua!

God helg!))

H. sa...

Flott at du tok oss med "inn" her. Mange fine detaljer, og JA for en flott ovn !!