OLAVS FOTOBLOGG

Jeg har først og fremst laget denne bloggen for å vise frem bilder jeg har tatt. Det er kanskje en av mine beste hobbyer.

De som måtte besøke bloggen min og titter på bildene, vil jeg gjerne legger igjen en kommentar.

Dobbelklikk på bildene for å få de opp i full størrelse.

Jeg gjør oppmerksom på at bildene som er lagt ut er min eiendom og kan ikke kopieres eller lastes ned uten mitt samtykke. Er du interessert i et eller flere bilder, ta kontakt. Da kan du kjøpe bruksrett.







torsdag 11. april 2013

Byvandring Trondheim, del 3.

Det øverste bildet er av Thomas Angell's Hus. Det er et stort hus bygget rundt en firkantig hage. Det er nå leiligheter til eldre trondhjemmere. Thomas Angell var en rik trondhjemsmann som levde først på 17-hundretallet. Etter han ble det en stiftelse som overtok hans formue som skulle gå til veldedighet og hjelp til fattige, gamle og andre trengende. Dette huset er et av de gode ting han fikk gjort for byen sin.

Nedenfor ser vi et lite parti av Nidelven (stille og vakker du er, som det står i sangen)

 Fra Nidelven med den Gamle Bybro i bakgrunnen.

 Her ser vi "Den Gamle Bybro"   med "Lykkens Portal". Denne har det blitt skrevet mange fine ting om i både viser og dikt.
 Under her er en meget fin gammel trebygning i Erling Skakkesgt 1. Jeg er ikke sikker hva den brukes til i dag.
Bildene er tatt i mai 2012 med et lite lommekamera Canon Ixus 60. Litt etterbehandlet i Photoshop.

Her ute har det vært solskinn og fint vær i dag, og snøen tiner.
Ha en fin torsdagskveld.

3 kommentarer:

Marie sa...

Flotte byvandringsbilde både på dette og tidlegare innlegg :)

VENTANA DE FOTO sa...

Magnifico tur for denne vakre byen. De nye bildene, utvide sine vakre synet.

Et kyss

http://ventanadefoto.blogspot.com.es/

Anonym sa...

Erling skakkes gt 1 er leiligheter i dag.