OLAVS FOTOBLOGG

Jeg har først og fremst laget denne bloggen for å vise frem bilder jeg har tatt. Det er kanskje en av mine beste hobbyer.

De som måtte besøke bloggen min og titter på bildene, vil jeg gjerne legger igjen en kommentar.

Dobbelklikk på bildene for å få de opp i full størrelse.

Jeg gjør oppmerksom på at bildene som er lagt ut er min eiendom og kan ikke kopieres eller lastes ned uten mitt samtykke. Er du interessert i et eller flere bilder, ta kontakt. Da kan du kjøpe bruksrett.







søndag 28. april 2013

Byvandring i Trondheim, del 9.

 Det har vært byggevirksomhet lenge her nå, ved St. Olavs Hospital. Vår region får således et moderne og fint sykehuskompleks.
 Et trivelig uteparti mellom byggningene.
 Kunstverk har også kommet på plass. Dette er en lyd og vannfontene laget av Torbjørn Skårild og Martin Smith. Ellers er det en masse forskjellige kunstverk rund om både utvendig og innvendig.
http://www.helsebygg.com/arkitektur/19048/
http://www.stolav.no/no/Aktuelt/Nyheter/Pulsen/Flere-tusen-kunstverk-preger-St-Olav/107939/
http://www.stolav.no/no/Nyheter/Internasjonal-kunst-til-St-Olav/119610/
 Her kommer noen bilder av Cecilie Brua. Den går over Nidelven.

 Motiv fra Cecilie Brua.
 Her ser vi plattformen hvor helikoptrene kommer inn med pasienter.
 Og her kommer ambulansene inn.
 Cecilie Brua.
 Nidelven flyter stille forbi.
 Flybussen og sykklisten  som skulle kappkjøre!
 Så til slutt et par bilder av helikopterflyplassen.

Disse bildene er fra august i 2012, og ble tatt med et lite lommekamera Canon Ixus 60. Litt etterbehandling i Photoshop.

Her har vi hatt skiftende vær med sol, snøbyger og vind. Nattetemperatur under 0. I dag røk temperaturen opp i 13gr. C.  Men det er fortsatt en litt kjølig kveldstemperatur.
Ønsker alle som titter innom en fin ukestart.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så flotte bilder Olav!! Selv om jeg er fra Trondheim, så ser jeg nå byen på en helt annen måte gjennom dine bilder.....og det er mange steder jeg ikke kjenner til!! Virkelig kjekt å sjå:))

Ønsker deg ei flott uke:))

VENTANA DE FOTO sa...

Vakre og moderne bygninger.

Her også lavere temperaturer, er det ingen sterk varme, i dag, det regner.

Et kyss

http://ventanadefoto.blogspot.com.es/