OLAVS FOTOBLOGG

Jeg har først og fremst laget denne bloggen for å vise frem bilder jeg har tatt. Det er kanskje en av mine beste hobbyer.

De som måtte besøke bloggen min og titter på bildene, vil jeg gjerne legger igjen en kommentar.

Dobbelklikk på bildene for å få de opp i full størrelse.

Jeg gjør oppmerksom på at bildene som er lagt ut er min eiendom og kan ikke kopieres eller lastes ned uten mitt samtykke. Er du interessert i et eller flere bilder, ta kontakt. Da kan du kjøpe bruksrett.







onsdag 23. mars 2011

Storm.



Bildene ble tatt i går. Det blåste fælt til tider. Bildene ble tatt når vinden var forholdsvis spak, var så og si ikke forhold for bildetaking når det var på det verste. Våget meg ikke helt ned ved sjøkanten med mine elektroniske kostbarheter. Sjø og salt er jo deres største fiende. Uværet har ført til strømbrudd og brudd på mobildekning utover øyene Hitra og Frøya. Her har det gått bra. I dag er det bedre, men grått og regn med litt vind. Men meldingene er ikke fine. Mere vind, regn, sludd og snø. Men, men,... allikevel, ha en fin onsdag.
PS. Her har vi det faktisk veldig bra. Ser at innover landet har elvene gått over sine bredder og fyldt kjellere og ødelagt veier. Jordskred og ras har til og med tatt liv. Naturen kan være hard.

4 kommentarer:

Havfruen sa...

Ja, naturen er nådeløs til tider! Var oppe i orkan styrke i kastene her igår og jeg var faktisk ikke så veldig høy i hatten her jeg satt. Det gir motiver....uværet...og motivet skifter til stadighet:)
Litt bedre i dag..."bare" 17 i vindstyrke nå....

H. sa...

Åh, herregud dette var ille vær rapport fra deg ;(

Bildene viste sitt, ikke ofte man kan få frem på bilder HVOR kraftig sjø det virkelig er, men faktisk skjønte jeg det av dine bilder, særlig siste bildet !!!

La oss håpet været MÅ da snu....engang...snart.....!!

Kathrine sa...

Det er ikke så lett å få bildene av storm til å se ut som storm. Jeg syns det er vanskelig iallefall.
Jeg hadde plastpose rundt kameraet, og bare foran på glasset måtte vaskes med rensemidlet mitt. Så det gikk bra.

Og nå kommer mere vind. Hu og hei!
Ha en forblåst ettermiddag:)

Bjørg 47 sa...

Mens vi her syd kan glede oss over sol og varme grader, tross litt vind, men snøen smelter dag for dag. Føler med dere i uværet.