OLAVS FOTOBLOGG

Jeg har først og fremst laget denne bloggen for å vise frem bilder jeg har tatt. Det er kanskje en av mine beste hobbyer.

De som måtte besøke bloggen min og titter på bildene, vil jeg gjerne legger igjen en kommentar.

Dobbelklikk på bildene for å få de opp i full størrelse.

Jeg gjør oppmerksom på at bildene som er lagt ut er min eiendom og kan ikke kopieres eller lastes ned uten mitt samtykke. Er du interessert i et eller flere bilder, ta kontakt. Da kan du kjøpe bruksrett.







onsdag 10. august 2011

Mørsvikbotn.


På veg norover kjørte vi forbi Mørsvikbotn. Vi besøkte en familie der, som vi kjente. De hadde tatt over heimplassen hans, men de har hus i Trøndelag og har arbeidet der til de ble pensjonister.
Mørsvikbotn ligger mellom Bodø og Narvik. Det var meningen at vi skulle ta ferge fra Bodø over Vestfjorden til Moskenes ytterst i Lofoten. Men da vi stilte oss i kø fikk vi vite at vi ikke kom med før tidligst 8-10timer. Vi valgte da å kjøre videre å ta en ferge lengre nord. Bogvik over til Lødingen. Således mellomlandet vi i Mørsvikbotn og fikk besøkt våre kjenninger som bodde der.
Ha en god onsdag.

6 kommentarer:

fruentimmeret sa...

For en nydelig regnbue. Det er år og dag siden jeg har sett en fin og fargerik her hjemme.

Ha en fin uke :)

Havfruen sa...

WOW for noen vakre bilder:) JEg ønsker meg nordover en sommer..der er det mye vakkert å se.
8-10 timer til det kommer ferge?? Hjelpes.....
Ha en fin kveld:)

Bjørg 47 sa...

Flott bilde, Olav, tenk å få en slik fantastisk utsikt helt tilfeldig !!! Og slakta er kjekk å besøke, uansett. Jeg savner noen ganger turene nordover, hadde jo min mormor i Sulis, senere Fauske, nå er hun borte, men har visst noe slekt både i Bodø og Brønnøysund !! Men de er ukjente, så langt. Den som lever får se hva det kan bli til. Ha en flott sensommer.

Kathrine sa...

Nydelig med regnbuen du fikk med!

Vi har tatt Moskenesfergen to ganger, og alltid bestilt plass i god tid. Det er lurt, så slipper en all ventingen. En flott båttur du må få med deg en gang ja:))

H. sa...

Åh, herlighet FOR EN FLOT REGNBUE !!
De bildene der var bare helt rå !!!!

Kanskje det var grunnen til at dere ikke fikk vært med fergen, slik at du fikk tatt disse bildene...?

Flott tur dere har vært på og her så da været veldig bra ut - god helg ønskes deg og dine ;)

Anne sa...

Heisann Olav, ja da er du tilbake fra en lang tur du også. Opplevd vakre Lofoten, heldiggrisen, må ha vært en stor stor opplevelse du.
Håper nå å få til en gang jeg også ja :-) da i bil!

Trodde kanskje det var på veien mot hytta di jeg sto å tok det bilde, neimenn ikke sikkert, men neste gang roper jeg O L A V av full hals, og da har du å komme på trappa, he he

Å ja, Halten, ut dit bare MÅ du, en opplevelse alle de små øyene utover dit, men bare sommerhalvåret du vet :-)

God helg.