OLAVS FOTOBLOGG

Jeg har først og fremst laget denne bloggen for å vise frem bilder jeg har tatt. Det er kanskje en av mine beste hobbyer.

De som måtte besøke bloggen min og titter på bildene, vil jeg gjerne legger igjen en kommentar.

Dobbelklikk på bildene for å få de opp i full størrelse.

Jeg gjør oppmerksom på at bildene som er lagt ut er min eiendom og kan ikke kopieres eller lastes ned uten mitt samtykke. Er du interessert i et eller flere bilder, ta kontakt. Da kan du kjøpe bruksrett.







torsdag 22. september 2011

Den gamle bua ute i skogen.

På en tur i skogen fant jeg denne gamle bua med rusten tak og glissen bordkledning.



 Måtte ta en nærmere titt her ja.
 Døra var spikret igjen med et solid bord tversover.
 Hadde det vært innbrudd her da. Hengelåsen var tydeligvis blitt brukket opp med et brekkjern. Hm hm, skjuler det seg verdifulle ting her da mon tro??
 En liten titt igjennom den glissne bordkledningen ville vel røpe det. Jo så sannelig, her var det mye verdifult.
Ha en fin onsdagskveld.

4 kommentarer:

Havfruen sa...

Skulle neste tro det var naustet vårt du hadde sett...bortsett fra hengelåsen. Vakkert;)
Flotte bilder her siden sist, det tar på å bli mormor sjøh:)
ha fine høstdager:)

Brit sa...

Spennende med slike gamle hus.
Ellers har du mange fine bilder på bloggen din :-)

Cristina Deboni sa...

Bel dettaglio della penultima foto! Ciao Cri : )

Kathrine sa...

Gamle hus ja. Har travet inn i mange sånne jeg, og funnet mye som ingen setter pris på lenger.
Men, så bra at mange satte bølgeblikktak på sånne hus før, så husene berget. Så kan en i ettertid restaurere husene om en vil. Han som pusset opp etasjeovnen vår, fortalte at det var bra at bølgeblikken kom, så husene iallefall ble bevart til eventuelt bevaring senere.
Har aldri tenkt på det sånn før, at om ikke husene fikk tett tak på den tiden da bølgeblikken kom, så hadde utrolig mange hus vært borte fra oss nå.

Fint bilde!